Bună! Eu sunt Andra și ți-am prezentat o mică parte din orizontul meu local. Acum este rândul tău. Îți propun să realizezi împreună cu colegii tăi un studiu de caz referitor la orizontul tău apropiat.
Orizontul apropiat și importanța acestuia pentru noi.
Materialele și informațiile adunate vă vor ajuta să cunoașteți mai bine spațiul în care vă desfășurați activitatea de zi cu zi: școala la care învățați, cartierul sau localitatea în care trăiți.
Unele informații vă vor fi de folos la orele de istorie și de educație civică, iar proiectul vostru va fi util tuturor celor care doresc să vă cunoască școala, cartierul sau localitatea. Poți alege să realizezi una dintre cele 2 teme propuse sau pe ambele!
TEMA 1
Tema proiectului:ORIZONTUL APROPIAT și importanța acestuia în viețile oamenilor.Ce veți realiza?Un poster care să prezinte aspecte din spațiul existenței voastre zilnice:1. planul cartierului sau al localității în care trăiți;
2. harți ale orizontului în care locuiți;
3. fotografii din clasa și din școala voastră;
4. fotografii și informații care surprind clădiri importante, străzi deosebite din cartierul sau din localitatea voastră;
5. desene cu locurile preferate din jurul vostru;
6. povestiri sau legende despre cartierul sau localitatea voastră.
Cum veți lucra?În echipă! Formați echipe de câte patru elevi. Fiecare echipă realizează propriul poster. Stabiliți sarcini de lucru pentru fiecare membru al echipei (cine strânge informațiile despre cartier, cine face fotografiile, cine realizează planurile, cine află poveștile și legendele interesante despre cartier sau despre localitate etc.).La final, expuneți în clasă toate posterele realizate.
TEMA 2
Tema proiectului: Importanța ghidului turistic în orientarea din spațiul
înconjurător.
Ce veți realiza?Un minighid turistic pentru copiii pentru a vă informa cu privire la destinațiile viitoare pentru vacanță/excursie, în care veți argumenta importanța utilizării acestuia în orientare. Alege-ți o localitate din apropierea orizontului local, unde ați fost în excursie,tabără sau la rude. Realizați un studiu de caz care să curpindă următoarele:
a)denumirea localitatii și fotografii sugestive;
b)Informații desrpe localitatea respectiva;
c) Importanța utilizării ghidului;
c)denumirea locului de cazare, adresă (strada, repere de orientare);
d)forma de relief din acea zonă (deal, munte, câmpie);
e)vegetație si animale specifice;
f)ocupația oamenilor;
g)descrierea unor obiective turistice;
h)impresii referitoare la acel loc: convingerea oamenilor de a vizita localitatea aleasă.
Cum veți lucra?În echipă! Formați echipe de câte doi elevi. Fiecare echipă realizează propriul studiu de caz. Stabiliți sarcini de lucru pentru fiecare membru al echipei (cine strânge informațiile, cine face fotografiile, etc.).La final, expuneți în clasă lucrăriule realizate pentru a putea fi citite și de alți colegi.
Elevii vor fi evaluați la finalul celor două săptămâni, în funcție de minighidul realizat și de argumentarea importanței acesteia.
Comentarii
Trimiteți un comentariu